16 апреля 2024, вторник, 21:24
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики

Сумленне грамадства

15

Царква не можа быць па-за дзяржаваю, гэтак жа сама як і спорт не можа быць па-за палітыкаю.

Комментарии 15
+42 +
Владимир, 15:49, 6.02

Держись Дмитрий я твой единомышленик против этого фашиского режима.Да он пустил корни,и полоть,и выкарчовывать трудно.Ты мужиственный человек .

Ответить
+4 +
an_anatoliy, 16:08, 6.02

Нет, уважаемый Зьмицер, не должна церковь, даже такая патриотическая и заслуженная, как польский Костел, быть частью светского государства. Вера в Бога и церковь - разные материи и не имеют ничего общего. Хотя, на первый взгляд может показаться - куда уж ближе. Знания и опыт все поставят на свое место. Придет время и вы поймете эту аксиому.

Ответить
+30 +
нашчадак рэвалюцыянера, 16:13, 6.02

згодзен з Зміцерам царква павінна быць з Народам і за народ.

Ответить
+15 +
практь, 16:25, 6.02


Вопрос о целесообразности отделения религии и религиозных объединений от государства решен исторически в пользу светского государства. Здесь нет предмета для обсуждения. Секулярное государство -- это передовое государство. Его надлежит строить по науке, а не кому как вздумается, не по непродуктивным фантазиям, в т. ч. религиозным, и не по здравому смыслу, если хотим иметь прогрессивное государство. А клерикальное государство -- это пережиток, родимое пятно исторически изжившего себя прошлого, зачастую весьма опасное, как, напр., в Иране, как в Афганистане до вторжения в него войск США и их союзников. Однако религиозные верующие и конфессии как частные собщества, если они не вступает в конфликт с правами человека, должны иметь право распространять свои идеи, свое отношение к миру.

Ответить
+8 +
ВК, 17:05, 6.02

Зьміцер памылкова змешвае дзяржаву з грамадствам. Але ў Беларусі гэта катэгарчына не так, і пра гэта даводзіцца часта чуць, што нельга блытаць адміністрацыю прэзідэнта з Бацькаўшчынай.
Так, царква павінна быць часткаю грамадскага жыцьця, аднак ёй ня месца сярод дзяржаўных інстытутаў. Чалавецтва прыйшло да гэтага праз вельмі балючы досьвед магутнага ўплыву царквы, які не заўсёды быў такім ужо станоўчым.

Ответить
+4 +
да ВК, 20:46, 6.02

нажаль уплыу, яки перажыло чалавецтва не быу уплывам Царквы, што и зараз адбываецца, то быу фарысейски уплыу людзей спецыфична апранутых, якия рабили выгляд , што служаць Богу, а гэта не адно и тое...
шчыра кажучы - САПРАУДНАЯ ЦАРКВА так николи и не мела уплыву ни у адну дзяржаву... ни адна дзяржава не будавала сябе па Божых законах, ни адна дзяржаване не ставилася да сваих грамадзянау па Божым Законам, ни адна дзяржава ни будавала свае знешния стасунки па гэтых Законах... а тое што вы называеце удзела царквы, дык , Змицер и пиша, што гэты уплыу тольки паспрыяу фармираванню сатанинскага адгалинавання - бальшавизму, ленинизму. Дзейнасць, так званай царквы и сфармиравала тое стауленне людзей да царквы, падштурхнула да рабавання будынкау, забойствам царкоуных служак, рабаванню маёмасци .. личу , нават, што зъяуленне атэизму - гэта параджэнне тых устаноу, и каталицких и праваслауных якия называли сябе Царквой, гэта выник их дзейнасци и жыцця их прадстауникоу.. бо николи у гисторыии прадстауники так званых цэрквау сами не жыли и не вучыли людзей ПРАВИЛЬНА ЖЫЦЬ як сапрауды гэта вучыу нас рабиць ЁН... яны сфармиравали усведамленне таго што навука гэта кепска - але Бог , па вяликаму рахунку, самы вялики навукоуца - ЁН бесплотны стварыу биялагичныя виды жыццяздольныя разумныя... але царкоуники сярэднявечча - звычайныя людзи забаранили навуки - и вы верыце им, бо вам так больш зручна - можна цяпер казаць што Бог хоча бачыць вас неадукаваными... а атэистам жэж хочацца быць царами прыроды ж няменьш!

Ответить
+11 +
Михалина, 19:06, 6.02

Великолепная статья !
Только почему уважаемые комментаторы спорят с Дмитрием по вопросу, который он
не поднимал в своей статье ? Где там написано, что церковь должна стать одним
из институтов светского государства ? Церковь как и спорт - не может быть вне политики и это правда. Как правда и то что в Беларуси должна быть своя православная церковь, отдельная от РПЦ . Автокефальная белорусская церковь - это один из признаков настоящей независимости государства Беларусь .
Символично то, что именно Дашкевич и Северениц , одни из самых мужественных
белорусских политиков , прошедших тюрьмы и не сломавшихся - одновременно обращаются к теме Бога и к теме церковного устройства на Беларуси ... потому что
обращаться ... больше и не к кому ! Надеяться на белорусов в деле преобразования
страны и поддержке оппозиции - просто не приходится . Большинство народа -
просто продались этой власти и приняли ее правила игры. Каждый добивается успеха
не взирая на методы его достижения - цель оправдывает средства .
А ведь во властной вертикали , в силовых структурах - работают не приезжие -
а наши местные белорусы . Как вернуть этих людей в нравственное поле ?
Ни чего на ум кроме церкви и не приходит. Только обращение к совести ( а это
духовное понятие , говорят единственное что отличает человека от обезъяны)
через церковь дает единственную и призрачную надежду на перемены в нашем обществе .

Ответить
+3 +
зноу витаю, 0:18, 7.02

теме Бога и к теме церковного устройства на Беларуси ... потому что
обращаться ... больше и не к кому ! Надеяться на белорусов в деле преобразования
страны и поддержке оппозиции - просто не приходится .
---------------------------------------------------
Прабачце ,Михалина, яны звяртаюцца не да тэмы Бога, а сапрауды да Бога - бо настольки высока паднялися у разважаннях аб прычынах таго ,што адбываецца зараз у Свеце и на Радзиме ,што усвядомили першапрычыну усяго им адкрылися сакральныя таямницы, яшчэ пакуль не зразумелыя большасци людзей, Цяпер их Вера - гэта их светапогляд, праз яе яны успрымаюць жыццё и иснаванне наувогул усяго, яны разумеюць скрытыя схаваныя не зразумелыя механизмы иснавання усяго, яны праз пакуты , разважанни наближаюцца да дасканаласци, таго каб звацца сапраудным тварэннем Божым, не тым у што атэисты укладаюць сэнс - раб, а Сыны Яго, з усими прывилеями Сыноу Божых и яны, атрымаушы веды и паразуменне проста инакш ужо не могуць мыслиць, "пазл" яки задумау Бог склауся у их у галаве - таму людзи их пакуль не разумеюць, так як бы Змицеру и Паулу хацелася, але слухайце их и яны дапамогуць усим зразумець сапраудны промысел Божы, патрэбна исци не за кирылам, а за гэтыми Хлопцами и за Светарами за яким гэтыя идуць... тольки людзи зразумеушыя што кажуць гэтыя, змогуць штосци змяниць... яны прапануюць НОВУЮ-СТАРУЮ ВЫСНОВУ для стасункау людзей памиж сабой

Ответить
+9 +
вось, дадам и я хоць крыху, 20:01, 6.02

шкада ,навина сыходзиць, а можна б было и паразважаць и паспрачацца, напрыклад, маю досвед и магу шмат чаго дадаць да сказанага Змитром...
а тым, хто кажа што ён памыляецца, змешвае паняцци - то гэта не так, бо царква гэта не тольки и не стольки будынак и поп у им... и Змицер кажа , што каб Бог быу у душы и у розуме нашых палитыкау, каб яны жыли перш за усё па Законах Божых и свае законы писали на их аснове - то у нас не было б лукашэнки и лукашэнкаушчыны...
па-другое, святары гэта - звычайныя людзи и им прыходзицца жыць у краине и па тых законах якия выдумляюць палитыки...
па -трэццяе, святар - гэта не пасрэдник памиж Богам и людзьми, а той падрыхтаваны чалавек, яки у асяроддзи дзяржауных правил и законау дапамагае иснаваць людзям згодна Законау Божых, яки павинен быць зацикаулены, як нихто иншы каб законы и правилы жыцця у дзяржаве были падобныя на Божыя, ён дапамагае верникам бачыць дабро и зло и кали зло робиць кирауник, ци то дзяржавы, ци то царквы, ци просты чалавук не исци за злм, супрацивицца злому и нават не цярпець побач...
.. чацвёртае, царква мае уплыу на вяликую колькасць людзей и гэта патрэбна уличваць ... и Змицер кажа, што кали царква падтрымливае любыя справы, абы тольки яны ишли ад улады и загадвае прыхаджанам адносицца да гэтага станоуча и падпарадкавацца и не супрацивицца злу то гэта царква не ад Бога...
у рэшце рэшт - святары маюць пашпарт з грамадзянствам краины - а гэта и абавазак так сама...
Дзякую табе, Змицер, за тваю апантанасць, за тваю ахвярнасць, и ведаю, што паразуменне тваё дадзена табе Богам, бо ты шукау и дадзена табе , бо ты ляпау у дзверы и адчынена табе было! шкада тольки , што цяжка несци и аддаваць веды твае людзям - бо не далося им пакуль, не разумеюць, што на сёнешни дзень - гэта галоуныя нашы веды и галоуная магчымасць, наувогул, выжыць и выжыць застаушыся людзми... Дзякуй табе ,Любы Хлопчык!

Ответить
+5 +
Нiна, 23:55, 6.02

Дзякуй за артыкул,Змiер!За такiмi палiтыкымi будучыня Беларусi.

Ответить
+6 +
Зміцер, 1:26, 7.02

Наконт беларускай Царквы, якая павінна стаць сумленнем грамадства - пачынаючы з 1989 г. групы студэнцкай моладзі і беларускай інтэлігенцыі, зацікаўленыя ідэяй уніі, пачалі адраджэнне БГКЦ. Першая пасля вайны грэка-каталіцкая парафія ў Менску была ўтвораная ў верасні 1990 г. Гэтак запачаткавалася цяперашняе адраджэнне нашай Царквы, якая да канца падзяліла пакутніцкі лёс свайго народу і паўстае з небыцця, каб зноў стаць сумленнем, душою нацыі.

Ответить
+6 +
Змитро, 8:42, 7.02

Во-первых, в Украине независимая от России церковь, в Беларуская - подразделение Русского православия. Русская церковь и не поддерживает демократические настроения, потому что де факто в настоящее время не отделена от государства. Если бы она была независима, то вела бы себя по христиански, а не приспособленчески.

Ответить
+2 +
да Змитра, 15:53, 7.02

Змитро, згадзицеся, паважаны, што прыстасаванства (приспособленчество) расийских царкоуникау, гэта не пытанне адасобленасци царквы ад дзяржавы - гэта пытанне сумлення и мэтау так званых светароу, а кали сумлення няма - то чалавек выкарыстоувае усе магчымасци, каб сваю карысь узгадаваць на любой глебе, кали их задавальняе гэты симбиоз, и прыносиць абодвум бакам карысць и часцей матэрияльнаю, вось яны и "сороботничають", и пра карысць - прыхаджан и электарату нават и не задумваюцца. выкарыстоуваееца тольки магчымасць выкарытоуваць и паству и прыхаджан ци разам ци па чарзе...

Ответить
+3 +
Siarhiej, 23:52, 7.02

Маскоўскія пасярэднікі паміж Богам і чалавекам робяць у Беларусі някепскі бізнэс. І тут без "крышы" самі-ведаеце-каго не абыйсціся, як і ў любым іншым бізнэсе.

Ответить
+1 +
файная тэма, Змицер, дзякуй табе, 11:16, 8.02

Змицер, можа тут мяне и зашмат, але личу узнятую табой тэму вельми важнай,нават, найгалоунейшай, з гэтай нагоды и я хачу ваказаць сваё разуменне.
Тэма маральнасци у грамадстве – асноуная, без маральнасци не можа узникнуць тая форма киравання дзяржавай, за якую мы змагаемся, инакш - што б мы не арганизоували, якога правицеля б ни абирали атрымаецца кожны раз новы, други, але лукашэнка. И сказанае зараз – зразумела усим.
Але маральнасць без Бога у душы грамадзян и кирауникоу дзяжавы – не магчыма. И кали дазволяць рэдактары, лёгка дакужу гэта.
Атэисты и многия, хто называе и, нават, личыць сябе верникам, але кажа, што : «Царква павинна быць асобна ад дзяржавы», прыйшли да гэтай памылковай высновы, бо памылилися вось у чым: яны атаясамляюць кирауництва царквы з Богам, и людския справы (добрыя, ци дрэнныя) таксама прыписваюць Богу. И, пакольки, жыццёвы досвед чалавецтва паказвае, што кали папы уплываюць на дзяржауных дзеячау, то ничога добрага з гэтага не будзе – дык цалкам згаджуся з гэтым! Але скажу, што чалавек у царкоуным адзенни и спецыфичнай лексикай, яки кажа, што ён ведае, што хоча Бог, и таму робиць тое, што рабиць – то гэта можа не мець ничога агульнага з Богам и яго жаданнем! Бо гэта звычайны чалавек, ён вельми можа быць не сумленным! И тут важна ведаць писанне –« па справах их пазнаеце их!» – Людзи блытаюць дрэнныя учынки и справы людския и атаясамляюць их з Божай воляй. НЕЛЬГА ДАЗВАЛЯЦЬ ЛЮДЗЯМ РАБИЦЬ ЗЛО, ПАПУСКАЦЬ ТОЕ ЗЛО И ЦЯРПЕЦЬ ЯГО!
Кали людзи кажуць, што Бог ,канешне, ёсць и мы будзем малица Яму и прасиць у Яго, але дома ци у царкве (карацей,- у рэзэрвацыи))) , а ужо у дзяржауных установах – гэта мы ужо сами без Яго. Ну так жэж атрымливаецца? И таки Бог, яким ужо кируюць людзи, а не Ён ими, - тутвось - яму можна, а тут нельга – няхай ведае сваё месца! -Дык атрымливаецца, ваш Бог, нагадвае хатнюю жывёлину – пускаю туды куды хачу. Ну и што мы и маем зараз – няма Бога у дзяржауных установах! Дык няма яго у душах кирауникоу, дык няма яго у той царкве якая падтрымливае кирауництва бязбожникау, няма Бога и у нашым грамадстве – дык адкуль маральнасць? Таму мы и маем кирауництва якому можна усё и хлусиць и красци и забиваць, забираць у нас Свабоду дадзеную нам Богам! Але выбар таких кирауникоу, гэта выбар той большасци, якая маучыць и чакае пакуль само прыйдзе дабро, чакае пакуль Богу надаесць гэны бардак – ён возьме прыбярэ луку и зробиць вам шчасце! Не прыдзе и не зробиць – бо даравау вам свабоду выбару, розум, руки и ноги! И большасць прыстасавалася да зла и церпиць яго – значыць абрала зло? – Бог шануе ваш выбар, людзи! На Майдане зараз тыя хто хоча быць з Богам яны и паустали супраць зла, и сапраудная Божая царква з ими.Атэисты кажуць вы, верники, - рабы, таму и церпице гэткую уладу. – па першае, кали людзи дазваляюць и церпяць зло – то яны ужо не Божыя рабы, а рабы таго каму патрэбна, каб панавала зло! А пры цяперашних умовах атэисты якия так сама мауклива церпяць зло – яны не рабы? Дык вось - сапраудныя верники – гэта неабыякавыя грамадзяне! – гэта такия вось Дашкевичы, гэта Севярынцы, гэта людзи Майдана! у их рабския паводзины? Рабская психалогия? – ёсць вам чым адказаць мне на гэта, атэисты?

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован