19 January 2018, Friday, 6:29

Belarusians demand to try propagandist Kiselev


Activists of the Belarusian Christian Democracy Party have sent an appeal to the authorities to stop broadcasting of pro-Kremlin channels.

Besides, the official Minsk has been urged to initiate a criminal action against Russian propagandists. Charter97.org website has been told about that by the press-service of the organizing committee for creation of the Belarusian Christian Democracy Party.

Activists felt indignant at “biased covering of the dramatic events in Ukraine by TV channels “Russia 1”, “Russia 24”, “Russia Today” and other Russian TV channels, which are broadcast in our country.” They have started collection of signatures with an aim to stop broadcasting of the most biased, shill TV programs.

In particular, the authors of the appeals demand:

- to stop broadcasting (including cable television) the following programs at the territory of Belarus: “Sunday evening”, “Special reporter”, “News of the week”, “Live programme at RTR-Belarus TV channel (Russia 1), and other informational and political TV programmes and news broadcasts of all Russian TV channels in the part of information about the events in Ukraine;

- to initiate official appeals of the Prosecutor General’s Office of Belarus to: the Information Ministry of Belarus with the aim to initiate measures, to law-enforcing agencies of Russia according to the Article 354 of the Criminal Code of Russia “Public calls for unleashing aggressive military actions”, and to international organisations with the aim to initiate criminal action against Russian TV journalists Dmitry Kiselev, Vladimir Solovyev, Arkadiy Mamontov, Boris Korchevnikov and others;

- to take necessary steps for speedy organizing of broadcasting of one or several state major TV channels of Ukraine at the entire territory of Belarus, a Belarusian independent TV channel, “Belsat”, a Russian TV channel “Dozhd”.

The appeal has been sent to the Office of the Prosecutor General, the Ministry of Information and the Administration of Lukashenka.