19 апреля 2024, пятница, 12:32
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики
Комментарии 51
+80 +
Мама, 17:16, 21.02

Так и есть. Мовы нету. Она планомерно уничтожается и едва выживает.

Ответить
+25 +
ен1, 21:50, 21.02

Так калi рабiлi так званую "роунасць" моу ,то амаль каню было ясна ,што чакае белмову.Хто б што нi казау,а мы у дадзеным выпадку не Аустрыя напрыклад ,дзе iснуе нямецка мова i гэта не перашкаджае краiне жыць.Панаванне рускай мовы у нашай краiне не абыдзецца без сумных наступствау.

Ответить
+31 +
Бенедзікт, 22:26, 21.02

Ваш прыклад няўдалы.

Не існуе аўстрыйскай мовы, а ў беларусаў ёсьць свая мова - беларуская і побач існуе варожая імпэрыя, якая адмаўляе права на існаваньне беларускай нацыі і беларускай дзяржавы.

Ответить
+2 +
ен1, 13:39, 22.02

Ведаю я ,што няма аустрыйскай.Я кажу вам пра тое , што цывiлiзаваныя краiны не пагражаюць тым , якiя шырока выкарыстоуваюць падобную мову. А на нас чорнай хмарай рухаецца расейскi "сьвет". Нават не рускi,а расейскi.

Ответить
+22 +
длинная дорога, 0:45, 22.02

/// Белорусский язык в стране выполняет только декоративную роль
/// Очевидно, что подросло новое поколение, которое воспитывалась у антибелорусской или, по крайней мере, абелорусской атмосфере, созданной этим режимом.

Не нужно так упрощать - то же было и пару поколений назад (начиная с 50-ых годов), особенно в городах и в армии, на родном из беларусов говорить НЕ ЖЕЛАЛ почти никто.

Никакой режим не в состоянии заставить забыть родной язык, употребление - может (и без проблем, что и делалось), но запретить, например, в быту - ещё не удавалось нигде и никому.

Всё зависит от самих носителей языка - пока у них есть потребность в нём, язык будет существовать и применяться в той или иной мере, но будет. Есть примеры Чехии, Израиля, той же Украины, которая невзирая на более чем сотню языковых запретов на последние пару сотен лет, - смогли сохранить, развивать или даже восстановить родные языки.

Так что, сябры, - никто иной как вы сами, других вариантов нет. Обвинять кого-то - непродуктивно и бессмысленно. Пахать нужно.
Удачи.

Ответить
0 +
ЮРА, 15:04, 22.02

ПРАВИЛЬНО СКАЗАЛ ЧУВАК НОСИТЕЛИ ЯЗЫКА И ВИНОВАТЫ

Ответить
+3 +
ЯНКА КУПАЛА: "ВОРАГАМ БЕЛАРУШЧЫНЫ", 13:01, 22.02

ЯНКА КУПАЛА: "ВОРАГАМ БЕЛАРУШЧЫНЫ"

Чаго вам хочацца, панове?
Які вас выклікаў прымус
Забіць трывогу аб той мове,
Якой азваўся беларус?


Чаму вам дзіка яго мова?
Паверце, вашай ён ня ўкраў,
Сваё ён толькі ўспомніў слова,
Зь якім радзіўся, падрастаў.

Цяпер і вы загаварылі,
З апекай выйшлі, як зь зямлі;
А што ж дагэтуль вы рабілі?
А дзе ж дагэтуль вы былі?


Ваш брат і цёмны, і галодны;
Хацінка свой зжывае век;
I век ня знаў ён дум свабодных,
I крыўдзіў свой брат – чалавек.


Вам страшна нашай сьлёзнай песьні
I жальбы страшна вам глухой?
Вам жудка сонца напрадвесьні?
Мілей вам холад зь цемнатой?


А што ж вам беларус такога
Пасьмеў зрабіць, пасьмеў сказаць?
Эх, трэба ўчыць яшчэ вас многа,
Як свайго брата шанаваць!


Эх, кіньце крыўдамі карміцца, –
Кожны народ сам сабе пан;
I беларус можа зьмясьціцца
Ў сям’і нялічанай славян!


Напасьцю, лаянкай напраснай
Грудзей ня варта мазаліць!
Не пагасіць вам праўды яснай:
Жыў беларус і будзе жыць!


Ня столькі «хамскія» натуры
На карках вынесьлі сваіх!
I сьвіст даносчыкаў пануры,
Паверце, не запудзіць іх!


К свабодзе, роўнасьці і знаньню
Мы працярэбім сабе сьлед!
I будзе ўнукаў панаваньне
Там, дзе сягоньня плача дзед!

1907 г.

Ответить
+55 +
911, 17:37, 21.02

Нажаль, мушу канстатаваць, што ў Талачынскім раёне Віцебскай вобласці ўжо дваццаць гадоў назад палова дарожных знакаў пісалася па-руску! А цяпер назіраецца тэндэнцыя, калі тыя знакі, што былі напісаныя па-беларуску, замяняюцца на рускамоўныя! Так што візуальна Талачынцы ўжо перасяліліся ў "русскій мір"! Сёлета ў раёне павінны адбыцца абласныя Дажынкі, таму на хвале аўральных рамонтных работ і таго, што нядаўна нам прызначылі новага кіраўніка раёну з яшчэ больш усходняй Лёзненшчыны, трэба чакаць, што ад беларускасці тут не застанецца камня на камне!
Праз раён праходзіць траса Масква-Брэст, таму нашыя кіраўнікі імкнуцца дагадзіць суседзям-расіянам: па максімуму пішуць усё па-руску. А ў выніку атрымліваецца, што тым самым дэманструюць пагарду да замежных гасцей, бо хіба яны такія тупыя, як кажа задорнаў пра амерыканцаў, што не зразумеюць значэння слова магазин, калі там будзе нашае і.

Ответить
+16 +
Leros, 19:55, 21.02

Дакладна так. Быў на Талачыншчыне. Калі меркаваць па знаках паўсюдна на прасёлку (на вялікай транзітнай трасе з гэтым якраз лепей), такое адчуванне, што едзеш па дарозе недзе пад Бранскам або Смаленскам. Нават па цяперашнім часе моцна вока муляе.

Ответить
-12 +
www, 22:41, 21.02

Почему ваш комментарий по-беларусски я читаю легко и это правописание я знаю по школе. Но читать другой текст с обилием мягких знаков, непонятным употреблением и их, и неударных и ударных гласных и в целом даже отсутствием логики в употреблении этих правил - это плохо... Меня так учили и я хочу писать правильно и читать правильно написанное, а не так, как кому-то захочется даже из личных благих намерений... Кстати, языковая норма письма - это тоже обязанность граждан. Давайте не только говорить, но и писать по-белорусски грамотно по тем правилам, по которым собираемся учить наших детей в школах...

Ответить
+13 +
Leros, 0:20, 22.02

Ваш каментар па-руску чытаць цяжкавата, бо ён нейкі заблытаны нават па форме і пагатоў - па сэнсе. Зазначу аднак, што якраз ужыванне мяккіх знакаў у "тарашкевіцы", якую вы мелі на ўвазе, больш лагічнае за тое, што ў "наркомаўцы", якую вы вывучалі ў школе, бо яно, па-першае, больш паслядоўнае, а па-другое, больш адпавядае фактычнаму вымаўленню.

Вас бы лепей занепакоіла, чаму нашыя "палатачнікі" не так даўно раптам, без шырокага інфармавання і грунтоўнага ўсеагульнага абмеркавання (параўнайце з Германіяй), зацьвердзілі нейкія факультатыўныя, незапатрабаваныя па сутнасці змены ва ўжываны ў апошнія гады беларускі правапіс і нават замацавалі іх адмысловым законам! Гэта ў той час, калі іншыя, надзённыя рашэнні, датычныя мовы і культуры, не прымаюцца дзесяцігоддзямі. Што гэта, калі не свядомая дыверсія, накіраваная на тое, каб правільна пісаць па-беларуску на Беларусі ўвогуле не быў здольны ніхто? Бо бацькоў, як вы правільна сказалі, у школе вучылі іначай, а дзяцей у цяперашняй школе беларускай мове належным чынам увогуле не вучаць.


Ответить
+13 +
Yasen, 1:31, 22.02

Вас вучылі сталінскаму варыянту беларускай мовы -- наркамаўцы. Сапраўдны натуральны варыянт -- тарашкевіца ( з мяккімі знакамі).

Ответить
-18 +
белка, 5:33, 22.02

Уважаемый (ая) www, 22:41, 21.02 ! Полностью Вас поддерживаю! Из какой древности выкопали столько мягких знаков в белорусских словах? Зачем это? Ведь любой язык и грамматика его подвергаются условиям эволюции. Зачем возрождать то, что давно кануло в лету?! Ведь и русский язык давно изменился, упразднялись в нём всякие там "ять" и т.п. и никто от этого, надеюсь, не умер!

Ответить
+3 +
Aleg, 13:31, 22.02

Паважаная вавёрка, без мяккага знаку нельга перадаць фанэтыку нашай сапраўднай мовы. Яна вельмі мяккая. Неяк даўно чуў па радыё "Свабода" гутарку с жанчынай сталага ўзросту, якая эмігравала з Заходняй Беларусі калі прыйшлі рефарматары "языков" у тым ліку з усходу. Ну як кажуць за тым часам. Я быў настолькі ўражаны яе вымаўленнем, што памятую яе да гэтуль. Усе савецкія і лукашенкаўскія рэформы мовы маюць аднолькавую мэту - спаганіць. Задумайцеся.

Ответить
+1 +
Corch, 11:56, 22.02

Tаму што наша мова больш прыстасавана да лацiнкиi. I таму мы i раней ужо былi Ейропа - гэта зараз азiёпа. Глядзiце далей.

Ответить
+45 +
Алексей, 17:53, 21.02

Один язык - шклоуская трасянка.

Ответить
+35 +
Олег, 17:53, 21.02

"В Беларуси один государственный язык — русский" - горькая правда... Самое ужасное, что государство его и уничтожило...

Ответить
+41 +
Віктар Малочка, 17:59, 21.02

Што можна сказаць, шаноўны Вінцук, - знікае не толькі мова, знікае нацыя і дзяржава - для бальшыні на сягодня важней "чарка і шкварка", а што астатнім.....!

Ответить
+71 +
.ю., 18:04, 21.02

Как все же прав был в свое время Зенон Позняк ,как в воду смотрел...Беларусь уничтожит учитель русского языка....

Ответить
+19 +
an_anatoliy, 18:16, 21.02

Поэтому белорусский язык выполняет только декоративную роль.
________________________________________________________________________________
Власть белорусов на нашей земле существовала только в первой половине эпохи Великого княжества русского, литовского и жемойцкого. До унии с Польшей. Так исторически точно расшифровывается ВКЛ. Полная расшифровка принципиально важна и исторически корректно отвечает на вопрос - кто такие литовцы в нашем совместном с жемойтами государстве. Я сознательно обхожу период жизни БНР. Что можно успеть сделать за несколько месяцев ? Реальная исполнительная власть в руках национальной элиты является единственным дееспособным механизмом защиты и повсеместного распространения национального языка, традиции, национальной культуры и сохранения идентичности белорусов. Исторический опыт чехов - лучшее подтверждение этого тезиса. Нынешнее состояние дел с применением национального языка на нашей земле на сто процентов соответствует антинациональному характеру власти в нашей стране. Это - главное и единственное.

Ответить
+34 +
an_anatoliy, 18:26, 21.02

ю., 18:04, 21.02 - 0 +
Как все же прав был в свое время Зенон Позняк ,как в воду смотрел...Беларусь уничтожит учитель русского языка....
Ответить
__________________________________________________________________________________-
Отвечает генерал Муравьев : " То, что не успел сделать русский штык, сделает русский учитель и русский поп " .

Ответить
+32 +
Недароблены, 18:33, 21.02

Калі беларус загаворыць на сваёй мове, то чужынская улада знікне сама-сабой.

Ответить
+11 +
Ясень, 1:33, 22.02

Так, толькі мова выратуе Беларусь. Больш нічога.

Ответить
+5 +
добры дзень, 14:18, 22.02

Калi пачынаеш размауляць на роднай мове, дык акружаючыя глядзяць на цябе як на прыдурка, гавораць - во, бэнээфавец з' явiуся. Вось да якого стану давялi нашу мову за 20 гадоу луклашонкi i радзькi, з якiмi народ стау народцам.

Ответить
+17 +
vladak, 18:40, 21.02

что не смог сделать русский штык,русский поп - то сделает русский учитель.

Ответить
+23 +
Марфа Васильевна, 18:54, 21.02

Мой ребенок учится в белорусскоязычной школе. Одной из немногих. Учебники по всем предметам на белорусском языке, а преподавание - на русском. Из администрации/педсостава только директор и один завуч разговаривают на литературном белорусском языке. Поэтому всегда с удовольствием хожу на общешкольные собрания, чтоб белорусскую речь послушать. Дети мову не паважаюць, нажаль.

Ответить
+16 +
www, 22:44, 21.02

А в Купаловский театр ходить не пробовали?.. Там, кстати, очень много молодежи. Рекомендую вместо родительских собраний...

Ответить
+20 +
Нил, 19:06, 21.02

Вячорка абсолютно прав

Ответить
+34 +
gabr, 19:36, 21.02

Это точно, лукашенко и свита наверное нанесли больше вреда чем все окупанты. У меня жена тоже заполняла какоето заявление в беларускай амбасаде по беларуски так работник так искренне удивлялся почему не по русски. Жаль,такая страна, таких людей миру дала. Как бы хотелось вернуться в нормальную Беларусь! Хотя бы остаток жизни на родной земле

Ответить
+21 +
Zmicer, 19:57, 21.02

Так та яно так, але...
Паважаныя чытачы і каментатары!
ШТО ВЫ САМІ ЗРАБІЛІ КАБ НАША МОВА НЯ УМЕРЛА?
ПАЧЫНАЙМА З СЯБЕ!

Ответить
+20 +
Игорь, 20:39, 21.02

Не дай бог путин захочет и в Беларуси защитить русскоговорящих!

Ответить
+14 +
tres, 20:42, 21.02

Вячорка серьёзно обвинил гопников. Но с гопниками о чём-то договариваться, как известно, бессмысленно.

Ответить
-12 +
!, 0:01, 22.02

В обществе все зависит от того кто ему больше нужен Вечерко с белорусским языком или "гопники", которые выполняют какой-то полезный труд для общества, а после работы пиво пьют.

Ответить
+2 +
Tres, 11:52, 22.02

)) имеется ввиду, гопников при власти.

Ответить
-4 +
!, 13:06, 22.02

Чем Вечерко лучше их? Каждый должен заниматься тем делом, которое у него получется лучше, чем у других. Если у Вечерко хорошо с белорусскими языком, то пусть идет его в школу преподавать, а не мнит из себя политика, если придумывает не как сделать, чтобы граждане жили лучше, а ищет причины, чтобы их давить, для чего ему нужна система насилия, в форме государства. Нормальное государство применяет насилие против преступников, а не для того, чтобы граждан под кого переделывать, если они живут по морали своего общества. Можно пытаться менять мораль общества, но для этого нельзя применять насилие, а можно только вести просветительную работу в такой форме, которая не оскорбляет ничье человеческое достоинство. Не заговорили белорусы на белорусском языке за 20 лет и может быть никогда не заговорят, если на нем не говорят ни в одной местности, за что их никто не имеет права унижать, оскорблять, делать народом второго сорта и пытаться применять насилие, а тем более делить людей по сортам в зависимости от того на каком языке они разговаривают.

Ответить
0 +
!, 13:31, 22.02

Любой человек выглядит гопником, если хочет занять какую-то должность не по уму, для чего сам придумывает те должностные обязанности, которые не совпадают с мнением оружающих в чем должны заключаться должностные обязанноси человека. занимающего данную должность, что людям нужно от человека, занимающего эту должность, что нужно подчиненным от человека занимающего эту должность. Гопниками выглядят сидящие на этих должностях и делающие не то, чего от них требуют окружающие или желающие занять какие-то должности, предлагая делать на них те, что окружающим нужно. Гопники нынынешняя власть, потому что делает не то, что нужно гражданам, навязывая свои действия насилием, как якобы самые умные, но экономика от этого не работает и граждане недовольны не только своим уровнем жизни, но и своим положением в обществе, психологической атмосферой и сидящими наверху, которые весь этот маразм создали, затыкая гражданам рот. Гопниками выглядят те, кто рвется к власти и предлагает делать не то, что гражданам нужно, при этом еще обзывая и оскорбляя тех, чей труд нужен для поднятия экономики, а гопники хотят только наверху сидеть и применять насилие над другими гражданами, чттобы доказать, что они не имеют право занимать верхние ступеньки в обществе. Если основное занятие вести себя вызывающе и назло окржающим, принося им моральный и материальный вред - то это гопник.

Ответить
+5 +
Отряхнём этот прах с наших ног!, 15:41, 22.02

Гопников в Беларуси создаёт pуSS TV! Это просто кошмар, какую блевотную идеологию русские распространяют вокруг! Я лично запретил своим детям смотреть российские каналы. А белОрусские они сами не смотрят. Конечно, я объясняю им, почему не стоит смотреть это дерьмо на доступных их пониманию примерах. Они видят в кого они могут превратиться, если не станут включать голову. Благо примеров пока вокруг больше, чем надо. Детей надо воспитывать и растить. Всё просто. Делаю это вместо сжигания жизни посредством тупого созерцания "парализатора".

Ответить
+21 +
сын партызана, 21:29, 21.02

Размауляю,чытаю,пішу кожны дзень на сваей роднай беларускай мове.
Бачу тых,каму вельмі не падабаецца гэта.Іх вельмі шмат.
Лічу,калі усе так пачнуць рабіць як я- з беларускай мовай будзе лепшае становішча.
Нятрэба баяцца,няхай пакуль мова будзе з трасянкай,аднак з часам чалавек будзе
размауляць на добрай беларускай мове.
У добры шлях беларусы!

Ответить
+14 +
Сяржук, 22:25, 21.02

"В Беларуси один государственный язык — русский" - горькая правда... Самое ужасное, что государство его и уничтожило...
--------------------------------------------------------------------
Не дзяржава, а лука! Гаварыце праўду да канца! Ён адзін захапіў кіраванне ўсімі структурамі ўлады.
Акрамя яго - знішчае тупы, прыдураны, абалванены зомбі-скрыняю і расейскаю прапагандаю цёмны беларус, які не можа пастаяць за сябе, за сваіх дзяцей і ўнукаў і аддае іх у раззяўленую пашчу варожым расейцам.

Ответить
-16 +
!, 0:27, 22.02

Всем вообще до одного места все языки, нужно средство коммуникации, чтобы понимать друг друга и все на этом, остальное от придурочных филологов, которые устраивают свары.

Ответить
+5 +
Недароблены, 13:15, 22.02

Дык значыць трэба пераходзіць на нейкую міміку,ці што?Аднак вы карыстаецеся расейскай мовай, якая ў такіх маштабах для нас непрымальна.Мова гэта не толькі сродак зносін,гэта магутнейшая духоўная зброя любога народа,яна выхоўвае патрыятызм і іншыя станоўчыя якасці што адрознівае чалавека ад жывёліны.
Гвалтоўны перавод на чужую мову ператварае народ у абыякавае насельніцтва,а па-просту у біямасу, якую гаспадары ці канваіры выкарыстоўваюць у сваіх мэтах.

Ответить
0 +
!, 0:02, 23.02

Когда говорите что думаете, думайте что говорите. Есть большое количество глухих и немых, которые от этого не перестают быть людьми, а некоторые хорошо владеющие языками используют их только для того, чтобы продемонстрировать, что являются нелюдями

Ответить
+12 +
sasha , 1:17, 22.02

мы ўвялі дзень роднай мовы, кожную суботу з дзецьмі размаўляем толькі на беларускай мове, вядома многа памылак але спрабуем,раньше общались только на русском языке,может со временем вообще перейдем на нашу мову

Ответить
+5 +
azhbeta, 12:19, 22.02

Якія вы малайцы! Поспехаў вам у такой добрай справе па адраджэнню нашай беларускай мовы нягледзячы ні на што. Мы на сваёй зямлі, і наша мова павінна панаваць усюды. Народ, які паважае сябе будзе заўжды размаўляць на сваёй мове, а не мове акупанта. Прыбалтыка вырвалася з турмы народаў толькі таму, што яны не страцілі сваю мову і народ у час небяспекі згуртаваўся вакол мовы. Мова - гэта вялікі цуд і вельмі радуе тое, што наша моладзь пачынае вяртацца да сваіх каранёў, да сваёй роднай мовы. Жыве Беларусь!!!

Ответить
+14 +
вынішчэнне, 8:22, 22.02

Мова - душа чалавека, народа. Зачынiць, знiшчыць мову - пазбавiць яго душы. Так и наглядаю: у шмат якiх цяпер душы не чуць.

Ответить
+7 +
дя Дуля з балотнай вёсачкі Менск, 11:24, 22.02

МАЯ РОДНАЯ МОВА.
***
Мая Мова – жыве са мною.
З самай раніцы, і да ночы.
Размаўляе з маёй сям’ёю,
і са мною на вуліцу крочыць.

Прывітае маіх знаёмых,
і купляе харчы у краме.
А бывае, па тэлефону
пагуторыць з маёю мамай.

І суседзі, глядзь, яе слухаюць.
Піша пісьмы – камусь далёкаму.
Забаўляе казкамі ўнукаў.
І – мілуецца-сварыцца з жонкаю.

А пад вечар нашэптвае вершы...
Я люблю сваю Мову ёмкую.
Калі буду ужо памершы –
будзе Мова жыць у патомкаў.
*+*
13 траўня 2014 г.
**( раніца – утро; размаўляе – разговаривает; крочыць – идёт,шагает; прывітае – приветствует; купляе – покупает; харчы – продукты; у краме – в магазине; пагуторыць – побеседует; глядзь – смотри; камусь – кому-то; вершы – стихи; памершы – умерший).

© Copyright: Олег Буйницкий, 2014
Свидетельство о публикации №114051307676

Ответить
+5 +
Віталь, 12:34, 22.02

Калі Ты ведаешь культуру Продкаў, Ты разумеешь: наша мова больш накіравана на развіццё ўсяго разумнага, гарманічнага, а таксама навуковага развіцця.
І нават пасля генаціда нашага народа і культуры, на працягу некалькіх вякоў, калі мова прыгнечывалась, яна засталась больш дасканалую, чым многія іншыя…. Калі орды мала развітых істот, знішчывалі нашу культуру і навуку, тым самым зупыняючы развіццё чалавецтва. Калі у беларусаў кралі казкі, навуковыя дасягненні і шмат іншага, а потым выдавалі за свае дасягненні. Калі беларусы, каб зберагчы жыццё, былі вынушаны складаць творы для *добрых баринов и князьков* …. Прыкладаў шмад….
Але радуе тое, што развіццё чалавецтва замарудзілась, алеж не зупыняецца…. А значыть наша мова і культура вернуцца.… Тому што нельга замарудзіць час….
ЖЫВЕ БЕЛАРУСЬ!!!

Ответить
+3 +
Ірына, 12:34, 22.02

- Какой реальный статус имеет белорусский язык в Беларуси? Все же нельзя говорить, что ее нет вообще - например, указатели на дорогах и оповещения в транспорте остаются на белорусском языке.
---------------
Оповещение в транспорте... Так, на беларускай мове - гэта вельмі добра, але каб толькі па-беларуску, а то атрымліваецца як толькі об'явяць прыпынкі па-беларску, дык тут жа ўсе рэкламы ідуць на расейскай мове. Я заўважыла, рэклама ідзе толькі ў тых аўтобусах, дзе прыпынкі аб'яўляюць па-беларуску, а дзе па-расейску - там зусім няма ніякай рэкламы. Для чаго гэта робіцца? Мне здаецца, каб беларус не засяроджваўся на сваёй мове і адразу яе забываўся, таму пару словаў па-беларуску і тут жа ўсё астатняе па-расейску. Навошта вы гэта робіце? Калі ўжо па-беларуску, дык усё па-беларуску.

Ответить
+4 +
барадзед, 15:13, 22.02

Не цурайцеся і не саромейцеся сваёй,роднай мовы. Нам няма чаго саромецца,яна наша,не кітайская якая ці нямецкая.нават калі ў вас будзе спачатку трасянка атрымліваецца -гаварыце на сваёй,праз хуткі час загаварыце добра.гэта не складана,галоўнае спрабуйце і ў вас атрымаецца

Ответить
+2 +
Дзядзя, 2:26, 23.02

Калісьці, гадоў мо 30 таму, я спытаў у Адама Мальдзіса, калі ў нас загавораць на беларускай мове? Ён адказаў:"Калі вярхі загавораць, то і людзі таксама."(Канец цытаты). Паглядзіце прыклад суседняй Масковіі. Да 1812 года дваранства было апанавана французкай мовай. Нават Таццяна пісала ліст да Анегіна па-французку Грыбаедаў абураўся :"Французский путают с нижегородским, а сало русское едят!"А што пасля 12-га, загаварылі, і здавалася прасталюдзінская мова ўжо не такой брыдкай. (Хоць, калі слухаеш сапраўдных маскалёў у самой Маскве, то становіцца і смешна і брыдка ад іх вымаўлення, якое адрозніваецца ад літаратурнага). Пакуль беларусы будуць успрымаць расійскую культуру, літаратуру, папсу,кіно, тэлевізію, як нешта вышэйшае за нашае, датуль яны будуць панаваць на гэтай зямлі. Безумоўна, 20 гадоў двухмоў'я знішчылі рэшткі мовы і гэта злачынства дзяржавы. Зараз няма альтэрнатывы рускай мове. Мы не чуем украінцаў, палякаў, не ведаем іх культуры, нямя з чым параўнаць, усё забіта Расеяй. Можа пасля праходу Пуціна праз Беларусь штосьці зменіцца, як гэта не горка.

Ответить
+2 +
Часовой., 13:15, 23.02

В этот день, в 1918г. ленин разрубил на две части Беларусь и Украину, подписав позорный ультиматум Германии. Сделал он это спасая свою власть в Питере. Чужое отдавать не жалко!

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован