25 верасня 2021, Субота, 15:48
Сім сім, Хартыя 97!
Рубрыкі

«Белсат» ніхто не бачыць

44

З'яўлення незалежнага ад беларускіх улад спадарожнікавага тэлеканала ў Беларусі чакалі даўно. Нядаўна, нарэшце, палякі змаглі стварыць і запусціць такі канал. Аднак толкам яго яшчэ ў Беларусі мала хто бачыў. Людзі паступова пачынаюць нервавацца і пісаць заклапочаныя лісты.

Карэспандэнт польскай газеты ў Маскве «Рэч Паспаліта» Анджэй Пісальнік у сваім блогу нават разгарнуў дыскусію, ці эфектыўна марнуюцца польскія сродкі, вылучаныя дзяржавай на стварэнне тэлеканала для беларусаў. На сайце «Белсата» адзін з жыхароў Беларусі, зарэгістраваны як «невядомы антэншчык», стварыў адразу некалькі рубрык для абмеркавання тэхнічнага боку праблемы. Спецыяліст па ўсталяванні спадарожнікавых антэн нават звярнуўся з адкрытым лістом да лідэра руху «За свабоду!» Аляксандра Мілінкевіча. Ён спадзяецца, што Мілінкевіч і іншыя беларускія палітыкі паўплываюць на польскіх калегаў і прымусяць іх зрабіць некаторыя крокі. Ліст «невядомага антэншчыка» прыводзіць «Белорусский партизан»:

«Я займаюся аптовым і рознічным продажам спадарожнікавых сістэм ужо 6 гадоў.

Я чакаў з'яўлення спадарожнікавага тэлеканала 2 гады, усталёўваў людзям антэны на нашу стандартную пазіцыю (sirius, hotbird, amos). Я не мог нават выказаць здагадку, што «Белсат» будзе вяшчаць на іншых спадарожніках. Гэта выклікала шок у мяне і іншых дасведчаных людзей.

Вядома, асноўная маса чакае, што «Белсат» пяройдзе на іншы больш даступны спадарожнік, але ёсць і такія людзі, якія спрабуюць зрабіць выгляд, што ўсё нармальна, што настойлівыя людзі могуць глядзець трансляцыю і з спадарожніка астра.

Калі дапусціць, што ў Беларусі існуе 500 000 спадарожнікавых антэн. 70 працэнтаў з іх настроеныя на стандартную пазіцыю: sirius, hotbird, amos. Патэнцыйна, аўдыторыя «Белсата» – 300 000 дамашніх гаспадарак або 1 мільён чалавек. Колькасць дадзеных спадарожнікавых сістэм павялічваецца ў месяц прыкладна на 3 тысячы штук.

«Белсат» жа вяшчае на спадарожніку astra 19E. Бо на гэтым спадарожніку няма рускамоўных каналаў, колькасць карыстальнікаў можна пералічыць па пальцах. Выпадкова ці не, але спадарожнік выбраны такім чынам, каб беларусы яго не ўбачылі. Астра шырока выкарыстоўваецца немцамі, палякамі і іншымі еўрапейцамі, таму ім падаецца, што так паступаюць і ў Беларусі.

Ідэальным было б вяшчанне «Белсата» з Sirius (6 расейскіх, 9 украінскіх каналаў), або hotbird (16 расейскіх і рускамоўных, у тым ліку «Голас Амерыкі», радыё свабода, 600 бясплатных замежных), або, у крайнім выпадку, amos (13 украінскіх). Калі гэты стыхійны пратэст не дарасце да скандалу і ўсё застанецца як раней, то гэты праект будзе толькі ідэалагічным пужалам рэжыму Лукашэнкі. Магчыма, хтосьці ў Еўропе спрабуе выкарыстаць яго як аргумент на перамовах з афіцыйным Менскам.

Апошнія некалькі месяцаў улады разгарнулі сапраўднае паляванне за тымі, хто займаецца бізнэсам з спадарожнікавымі антэнамі. У студзені ў Менску фактычна была спустошаная найбуйнейшая кампанія – імпарцёр сістэм «Трыкалор» і НТВ плюс - General Satellite. Па тэлевізары паказвалі сюжэт, як нібыта ў катэджы міліцыя знайшла тавару на 350 000 даляраў. Прыплялі да гэтага апазіцыю і іншых знешніх ворагаў. На самой жа справе, гэтая кампанія з'яўляецца вытворцам шырокай гамы рэсівераў, саўладальнікам сістэмы «Трыкалоа» - папулярнай у Расеі больш, чым НТВ плюс. Уладальніка тавару неўзабаве знайшлі і пасадзілі. Фірму абклалі праверкамі і спустошылі. Нядаўна, у сакавіку, быў арыштаваны яшчэ адзін прадавец спадарожнікавага абсталявання. У наяўнасці татальны наезд дзяржавы на гэтую вобласць тэхнікі, якой раней ніхто не цікавіўся. Занадта вялікі патэнцыйны ўплыў незалежнага канала з даступнага спадарожніка.

Свет імкліва змяняецца і сотні тысяч людзей стомленыя прыходзяць з працы і ўключаюць тэлевізар з спадарожнікавым рэсіверам, каб на гадзіну адцягнуцца ад паўсядзённага дурдому. У іх ужо няма сіл чакаць, пакуль сяк-так загрузяцца некалькі старонак Інтэрнэту. Так, у іх і нармальнага Інтэрнэту дома няма.

Я не падпісваюся пад пасланнем, бо гэта небяспечна для майго бізнэсу і маёй сям'і. Я – невядомы антэншчык».

Ліст ананімнага спецыяліста з Беларусі публікуецца, таму што сотні тысяч беларусаў чакалі з'яўлення тэлевізійнага канала. Канал вяшчае ўсяго некалькі месяцаў, людзі цярпліва даюць яму магчымасць раскруціцца і ўстаць на ногі. Прадстаўнікі «Белсата» кажуць, што вядуць перамовы з уладальнікам спадарожніка «Сірыўс» – кампаніяй SES Sirius. Арандаваць спадарожнік – дарагое задавальненне, але яшчэ даражэй марнаваць сотні тысяч даляраў і працаваць у пустэчу.