29 сакавiка 2020, Нядзеля, 2:57
Народны карантын
Рубрыкі

«Рэпарцёры без межаў» асудзілі затрыманні журналістаў у Беларусі

«Рэпарцёры без межаў» асудзілі затрыманні журналістаў у Беларусі

Праваабарончая арганізацыя «Рэпарцёры без межаў» асудзіла затрыманні ў Беларусі журналістаў Уладзіміра Лапцэвіча, Алеся Асіпцова і Аляксандра Лашманкіна.

Пра гэта гаворыцца ў заяве, размешчанай на сайце арганізацыі, перадае БелаПАН.

Акрамя таго, «Рэпарцёры без межаў» асудзілі пераслед журналіста Анджэя Пачобута і рашэнне Вышэйшага гаспадарчага суда па позвах газеты «Народная воля» і радыёстанцыі «Аўтарадыё».

Як паведамлялася раней, 28 сакавіка пазаштатны карэспандэнт БелаПАН Уладзімір Лапцэвіч, які 25 сакавіка планаваў асвятляць акцыю прадстаўнікоў мясцовых дэмсілаў у Магілёве, быў затрыманы і асуджаны на сем сутак адміністрацыйнага арышту. Лапцэвіч абвінавачаны па двух артыкулах КаАП - супраціў супрацоўнікам міліцыі і дробнае хуліганства, якое, як вынікае з пратаколу, выяўлялася ў нецэнзурнай лаянцы ў грамадскім месцы. За першае правапарушэнне ён асуджаны на шэсць сутак арышту, за другое - на суткі. Сваёй віны журналіст не прызнаў.

24 сакавіка ў Магілёве да трох сутак арышту быў прысуджаны яшчэ адзін журналіст, які супрацоўнічае незалежнымі СМІ, Алесь Асіпцоў. Яго абвінавацілі ў дробным хуліганстве - адпраўленні натуральных патрэб у грамадскім месцы.

Журналіст і праваабаронца Аляксандр Лашманкін быў высаджаны ў Воршы з цягніка Чалябінск - Брэст у ноч з 23 на 24 сакавіка. Падставай для затрымання стала нібыта ананімнае тэлефанаванне ў міліцыю аб тым, што Лашманкін спрабуе правезці наркатычныя сродкі.

24 сакавіка суддзя Аршанскага суда Іна Кохава прызнала журналіста вінаватым у дробным хуліганстве. З міліцэйскага пратаколу вынікала, што пры затрыманні Лашманкин размахваў рукамі і нецэнзурна лаяўся.

28 сакавіка Вышэйшы гаспадарчы суд (ВГС) Беларусі адмовіў недзяржаўнай газеце «Народная воля» у задавальненні пазову да Міністэрства інфармацыі. Выданне прасіла суд прызнаць несапраўдным папярэджанне Мінінфарма ад 14 студзеня 2011 года. Папярэджанне было атрыманае за «распаўсюд інфармацыі ад імя арганізацыі, што не прайшла ва ўстаноўленым парадку дзяржаўную рэгістрацыю». Чыноўнікі ўгледзелі парушэнне закона ў нататцы «Хто пачуе лозунг «Сыходзь!»?» («Кто услышит лозунг «Уходи!»?»), апублікаванай у верасні 2010 года. У ёй ішла гаворка аб пачатку акцыі «Маладога фронту» - арганізацыі, якая не зарэгістраваная беларускім Мінюстам, нягледзячы на ​​шматлікія спробы легалізаваць сваю дзейнасць.

29 сакавіка ВГС пакінуў у сіле рашэнне Рэспубліканскай камісіі па тэлебачанні і радыёвяшчанні аб спыненні вяшчання «Аўтарадыё». Такім чынам, суддзя Дзмітрый Аляксандраў не задаволіў пазоў радыёстанцыі да камісіі, адмяніўшы ранейшае рашэнне ВГС.

28 сакавіка ВГС не задаволіў яшчэ адзін пазоў ЗАТ «Аўтарадыё» - да Міністэрства інфармацыі з патрабаваннем адмяніць вынесенае FM-станцыі папярэджанне.

Папярэджанне было вынесенае Мінінфармам 10 студзеня і стала адной з падставаў для спынення вяшчання радыёстанцыі 12 студзеня па рашэнні камісіі.