24 декабря 2024, вторник, 19:37
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики
Комментарии 29
0 +
Ян, 13:56, 17.02

Минкульт: Языковой проблемы для нас не существует
=============

Правильно. Перефразируя тов. Сталина - "Нет языка - нет проблемы".

Главное, для властных белорусофобов было - уничтожить беларуский язык - закрыть беларуские школы, театры, издательства, газеты, журналы, факультеты беларуского языка и литературы в университетах, избивать на улицых тех кто разговаривает по-беларуски...

А сейчас можно возложить ответственность на самих беларусов - "Они не хотят пользоваться своим языком".

Браво - подлости антибеларуской власти и лично саше!

Ответить
0 +
одна голова -хорошо, а две -лучше, 18:01, 18.02

Комментарий к цитате:
".....Вся система деятельности Министерства культуры направлена на поддержку и популяризацию белорусского языка". "Я могу подтвердить конкретными примерами: вся законодательная и нормативная база в сфере культуры принята на белорусском языке - это принципиальный подход. Когда к нам обращаются на русском языке, мы, с учетом двуязычия, безусловно, ведем переписку на русском языке", - сказал Тадеуш Стружецкий.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Тадик, это напоминает рапорт :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ты, чаем усы еще не носишь? ......Или уже? :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ПРОБЛЕМА ЭТА ЕСТЬ.
НЕ ЗАМАЛЧИВАЙ ЕЁ - МАНТРАМИ-РАПОРТАМИ!
ДЕЛАЙ СВОЮ РАБОТУ ЧЕСТНО!

Языком граждане Беларуси пользуются и внутри страны, и за рубежом:
- в искусстве и литературе
- в исторических исследованиях и в школе
- в обыденном общении
- в гражданско-правовых отношениях (юр.значимых)

Ты и твои коллеги-министры-госчиновники должны просто добиться,
чтобы ВСЯ ЮРИДИЧЕСКИ ЗНАЧИМАЯ ДОКУМЕНТАЦИЯ
исполнялась ВЕЗДЕ ДВУЯЗЫЧНО - во всех государственных
и общественных органах, включая двуязычие и на гербовых печатях,
и на почтово-регистрационных штемпелях.
Это и будет лицо двуязычного государства, которое уважает ОБА языка.

Такие государства ведь есть и в Европе и Северной Америке.
Расходы на бумагу могут увеличиться, да, и на специалистов,
и на переводчиков также....но это правильнее, чем тратить казну
на дуболомов с палками-демократизаторами, на водометы,
бомбы-хлопушки-ослеплялки и на газы - всё против народа
и его русскоязычной части и белорусскоязычной части.

Вот, тогда и примем ваши рапорты....
А так....пока это просто - школьное заклинание:
"я, мол, выучил урок, а Вовка на соседней парте - нет",
"я - хороший, а все вокруг - нехорошие".

Ты еще Кольке честь отдай, Тадик.
Или будет стыдно?

Ответить
+1 +
dedTalash, 13:58, 17.02

На мове трэба размауляць, а не пiсаць на ёй шыльды... Што карысцi з таго, што дыктар беларускага тэлебачыння чытае ззаду камеры тэкст, якi расце у яе у роце. Я памятаю, як размаулялi на беларускай мове Вялiкiя беларускiя артысты- Л.Рахленка, Г.П.Глебау i iншыя. Паслухаеш, як з крынiцы напьешся... А узяць каталiцкiх святароу - яны полякi, а размауляюць на беларускай мове - заслухаешся. Трэба размауляць - у хаце, на працы, ва урадзе - усюль!

Ответить
0 +
NatStar, 17:28, 17.02

Так-так. А еще очень нравится. как говорит ведущий одной вечерней программы по радио. Алесь Гойша , если не ошибаюсь. Так бы и слушала. Раней затрымливалася каля радые, кали чула яго гаворку. В свое время, когда сын учился в младшем классе, предложила учительнице сделать один день белорусским. День, когда легкие уроки, нет математики и русского языка полностью посвятить белорусскому. Говорить на уроках, на переменах обычные слова общения. Учительница по улыбалась- а нам так не говорили делать, никто не одобрит. Так-то вот и до сих пор кое-как учим.Благодаря белорусскому, я спокойно понимаю украинский. Хочу вот самостоятельно выучить польский. Тоже языки очень похожи. И зараз кажу дзякуй беларускай мове.

Ответить
0 +
dedTalash, 16:16, 18.02

Любая мая суайчыннiца, размауляйце на роднай мове - яе разумеюць усе славяне i палякi i iншыя нашы суседзi. Размауляйце самi i дзецi Вашые с павагай будуць ставiцца да нашай мовы!

Ответить
0 +
G, 14:00, 17.02

Ў Менску насамрэч сітуацыя лепшая. Шмат шыльд, крам, вуліц напісана па-беларуску. Можна сустрэць і больш беларускамоўных. У рэгіёнах нажаль вельмі дрэнна ўсё ў гэтым плане. Амаль нічога гэтага няма, толькі урокі беларускай мовы ў школах.

Ответить
0 +
Алесь Нязгода, 2:07, 18.02

Шыльды шмат не зробяць калі няма беларускамоўнай адукацыі, калі мова знікла з дзяржаўных СМІ. Так, калыханка і навіны яшчэ па-беларуску, а што сталася з "Відзьма-нявідзьма", "Крок 2", "Аўта-панарама", "Хіт-парад" і іншымі? Рок-каранацыю калісьці можна было паглядзець па БТ... На хвалях ФМ калісці можна было слухаць беларускамоўнае "Радыё Сталіца".
"Исторически так сложилось, что большая часть населения не использует или использует редко родной язык" - гэта хлусня! Само яно так не склалася. Беларуская мова метадычна і паслядоўна нішчылася і што самае жахлівае - знішчэнне беларускай мовы праз улады працягваецца і сёння. 
Усе гаворкі аб тым што улады турбуюцца пра становішча беларускай мовы - пустыя словы! Інакш былід канкрэтныя крокі. 
Тое што РПЦ будзе займацца папулярызацыяй беларускай мовы  - гучыць як жарт, бо РПЦ заўсёды была інструмэнтам русіфікацыі. У рэлігіі беларусы маюці носьбітаў беларускай мовы  - Беларуская грэка-каталіцкая царква  і  Беларуская аўтакефальная праваслаўная царква . Але і тая і другая уладамі не прызнаюцца. Чаму?

Ответить
0 +
goga, 14:17, 17.02

А, что остаётся делать, когда этот факт очевиден даже для школьника, только нагло врать народу. Иначе, признать такой факт для Минкульта смерти подобно - всех разгонят, а места тёпленькие.

Ответить
0 +
ua, 14:21, 17.02

Почему в Украине все разговаривают на родном языке,а у нас даже тнп никогда не разговаривал на белорусском и почему на онт показывают его цветущий портрет 15 летней давности, когда объявляют о его поздравлениях руководителям других государств ?

Ответить
0 +
жж, 16:15, 17.02

В Украине 50/50

Ответить
0 +
And, 15:08, 17.02

Я размаўляю на беларускай, таму што ганаруся ёй, а ганаруся, таму што гэта мова маіх продкаў:-) І я дакладна ведаю, што нашая мова не памрэ, таму што шмат вельмі годных людзей размаўляюць па-беларуску

Ответить
0 +
DMA, 15:49, 17.02

Сітуацыя з беларускай мовай у грамадстве - ніжэй за плінтус. Школ беларускіх ужо амаль не засталося, на радыё, тэлебачанні яна гучыць усе меней.
Але я бы засцярог ад таго, каб паліваць агульным брудам міністэрства культуры - гэта ведамства, таксама яй і ўсе іншыя, цалкам паднявольнае.
Вышэй галавы - ці якой яшчэ часткі - скокнуць немагчыма.
Дарэчы, ведаючы сп. Т.І. Стружэцкага ўжо на працягу гадоў, магу засведчыць: ён сапраўды амаль заўседы размаўляе па-беларуску - прычым вельмі пісьменна.

Ответить
0 +
Ян, 16:45, 17.02

За неўдзячную працу вы ўзяліся - адмываць памагатых антыбеларускай улады.
Сілай іх, ніхто на гэтыя пасады не гнаў...

Ответить
0 +
UA, 16:01, 17.02

в (на) Украине, в Киеве особенности, мало кто теперь говорит по-украински.. прививку от национализма страна получила омг какую.. раньше модно было.

Ответить
0 +
Олександр, 16:39, 17.02

Любі Білоруси. Живу в Києві і можу засвідчити, що з кожним днем тут розмовляє все більше люду по-Українські, особливо молоді. Читав коментарі Ваші на Білоруській мові і все розумів. Так, що російськомовні Білоруси не так уже і складно вивчити і говорити по-Білоруські. Складно мабуть тільки росіянам через природну лінь, або "вялічіє" не дозволяє. Всім привіт. Будьте самодостатніми. Ви Білоруси, а не бидло. У нас кажуть "- Убий в собі москаля - розмовляю по-Українські", чого і Вам бажаю.

Ответить
0 +
Федор, 22:40, 17.02

Я - русский. Учил белорусский язык во время службы в армии. 120 Рогачевская дивизия, расквартирована была в Уручье.
Читал белорусские газеты (Чырвоная змена). Учеба давалась легко. Даже немного говорил. Не понимал и не понимаю белорусов, которые не могут говорить на родном языке. Украинский язык стал понимать лучше. Сейчас говорить по-белорусски не могу, а Хартию, НН на белорусском понимаю хорошо.

Ответить
0 +
Kyiv, 1:54, 18.02

Підтверджую слова пана Олександра, бо сам киянин. Українська зараз стає популярнішою. Та власне я більше неї й чую, бо відповідають на українську - українською здебільшого.
Спадарства, гаворыце беларускай - не чакайце, што хтосьці адродзіць вас беларускую мову

Ответить
0 +
Kyiv, 1:36, 18.02

В Україні, зокрема в Києві, все більше розмовляють українською. Хоч раніше НЕ БУЛО МОДНО. А хто вважає, що розмовляти рідною мовою це "націоналізм"... Може в Білорусі так вважається? У нас наприклад, мента, що зневажливо сказав про українську мову в Одесі, - вигнали з МВС, бо це ЄДИНА державна. Тож "поезжайте в Киев и спросите..", а не говоріть про "прівікі" (хоча маже вам за це доплачують)

Ответить
0 +
zz, 16:23, 17.02

а я напісаў на Fm-радые на эл.скрынку--каб больш размаўлялі на мове, ставілі музыку на ёй, какб зрабілі блок на мове...можа хто мяне падтрымае...гэта нецяжка...

Ответить
0 +
ОТ, 17:25, 17.02

А на каком языке изъяснялся чиновник от культуры? Или он деятель Российской культуры? Тогда пусть туда и едет!

Ответить
0 +
Назначенный Депутат., 19:28, 17.02

Тадик стал разговаривать по белоруски,только потому что это твердые требовани шефа.У меня лично Латушко вызывает уважение,слышал его выступительное слово на трох языках в Варшаве на концерте.В первые в жизни я почуствовал гордость за Белорусь и за такого образованного посла.По прибытию в Минск,Латушко очень много проевлял инициативы,выступал давал коментарии.блестал грамотным красноречием.Инициатива была наказуема из Администрации.Латушко стал менше выступать и не светится.На данный момент это один из лучших Министров.и преспективный, на встречах многие это отмечают.А у Тадика от гордости просто грудь распирает, а я его уважаю за то что он научился размавляц на роднай мове, а я не.И мне вельми сумна.

Ответить
0 +
Волинь, 19:33, 17.02

Хочу писати і розмовляти на білорускою, як на своему.

Ответить
0 +
333, 19:52, 17.02

В Беларуси есть с проблема с чесными заместителями министра культуры!
Похоже, там одни халуи, как Тадеуш Стружецкий!

Ответить
0 +
Ржунимагу!, 20:52, 17.02

Для Минкульта, само собой, нет языковой проблемы. Их языки, они, ведь, всё время усиленно используются. Дённо и нощщно вылизывают зад ТНП. И Лукашенко без разницы какой язык у него лижет ж..., русский и белорусский. Главное, что бы он работал усердно, пропагандировал ''достижения белорусского экономического чуда и особую заслугу в этом лично Александра Григорьевича '', не забывал замолвить за ''батьку '' слово другое перед выборами. А лучше все слова и взахлёб о '' гаранте конституции''. Составляя реальную конкуренцию Павлу Якубовичу и пр. деятелям, подвизающихся на ниве ж...полизства. Конкуренция за обладанием задом Хозяина большая. И минкульт здесь в первых рядах. А на белорусский язык Минкульту, грубо говоря, начихать.

Ответить
0 +
бабуля, 20:56, 17.02

Сёння шмат гамонак iдзе пра выхаванне патрыятызму... Але, калi сам Прэзыдэнт краiны не карыстаецца роднай мовай i, больш за тое, пагарджае ёй, чаго патрабаваць ад простага абывацеля? Неяк па радыё слухала, як размауляу па-беларуску амбасадор Швецыi у Беларусi cпадар Эрыксан, як гэта пiсьменна i годна было! Пачуццё падзякi гэтаму замежнаму чалавеку i адначасова сораму i за краiну, i за уладу, i за сябе ахапiлi мяне тады... Мова - вось тая першая умова, вакол якой аб*ядноуваецца нацыя i пачынаецца патрыятызм. На штучнай iдэе i замежнай мове БРСМ i "Белай Русi" ён не узнiкне.

Ответить
0 +
dzed, 21:07, 17.02

Паважаю Паўла Латушку, які не саромяецца размаўляць на матчынай мове.А большасць чыноўнікаў ва ўладзе ненавідзяць беларускую мову , а , значыць, ненавідзяць і самабытны, таленавіты, працавіты беларускі народ.

Ответить
0 +
Дзядуля з балотнай вёсачки Менск., 10:39, 18.02

Задумайцеся:
"Насельніцтва стварыла Мову Родную? Ці, наадварот -
Яна - стварыла з нас Народ?"

*+*
Навошта ж мовы у народаў розныя,
калі жывем мы на адной прасторы?
Чаму ж ты, Божа, не дазволіў,
на мове нам адной гуторыць?
Мы можа б лепей разумелі
адзін другога, Божа мілы...
І час не трацілі б дарэмна,
каб выпраўляць памылкі.
Мы можа б меней мелі злосці,
з-за нейкіх непаразуменняў.
Хадзілі б, ездзілі ў госці,
а не цягалісь з бандаю ваеннай.
… не… гэта – не бяда...
Бяда срамнее!
Калі пан-"прэзыдэнт" - не мае Мовы Роднай!
І жыць з народам – не умее,
і не разумее голаса Народа…
*+++*

Ответить
0 +
рада, 16:06, 20.02

Правильно: нет языка - нет проблемы.

Ответить
0 +
Лявон, 14:17, 23.02

Усялякая "поддержка и популяризация белорусского языка" -- пустое!
Трэба не "популяризовать язык", а ў поўным аб'ёме, паўсюднае і няўхільнае выкананьне заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб мовах (прынятага яшчэ ў 1990 годе!) менавіта:
----------------------------------------------------
Аб парадку ўводу ў дзеяньне Закона Рэспублікі Беларусь “Аб мовах у Рэспубліцы Беларусь”
Пастанова Вярхоўнага Савета Рэспублікі Беларусь ад 26.01.1990 № 3095-ХІ

Вярхоўны Савет Рэспублікі Беларусь ПАСТАНАЎЛЯЕ:

1. Закон Рэспублікі Беларусь "Аб мовах у Рэспубліцы Беларусь" увесьці ў дзеяньне ад 1 верасьня 1990 года.

2. Дзеля паступовага ўводу палажэньняў Закона ўва ўсе сфэры грамадзкага жыцьця прызначыць наступныя тэрміны:

— цягам ТРОХ гадоў ад моманту набыцьця Законам моцы ўводзяцца ў дзеяньне артыкулы 11, 27, 28, 29, 31, 32, 35;

— цягам ТРОХ - ПЯЦІ гадоў ад моманту набыцьця Законам моцы ўводзяцца ў дзеяньне артыкулы 4, 7, 12;

— цягам ПЯЦІ гадоў ад моманту набыцьця Законам моцы ўводзяцца ў дзеяньне артыкулы 8, 10, 13, 14, 23;

— цягам ДЗЕСЯЦІ гадоў ад моманту набыцьця Законам моцы ўводзяцца ў дзеяньне артыкулы 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 24, 25, 26.

3. Даручыць Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь распрацаваць і да 1 верасьня 1990 года прыняць "Дзяржаўную праграму разьвіцьця беларускае мовы і іншых нацыянальных моваў у Рэспубліцы Беларусь".
-------------------------------------------------------

Вяртаньне ў Рэспубліку Беларусь беларускае мовы было прадугледжана вельмі паступовае, па шэрагу сфэраў жыцьця цягам ажно 10 (!) гадоў. (за такі тэрмін можна хоць японскую мову вывучыць).

Прайшло ўжо ня 10, а 22 гады... І бальшыня ўстанаўленьняў Закона так і ня выкананае, сабатаванае.

А зараз лямантуем пра "популяризацию"... :-(

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован